FacebookTwitterПідписатися на RSS

/Files/images/2020/den_valentina/8ab4623e308a083.jpg

Статут

учнівського самоврядування

“Шкільне містечко ”

РОЗДІЛ І.
Загальні положення.

1. Учнівське самоврядування є добровільна дитяча демократична організація що невід’ємною частиною системи управління школою.

2. Учнівське самоврядування створене для сприяння вдосконаленню освітнього процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості шкільного колективу, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до шкільного життя. Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом вважати як засобом життя учнівського колективу, так і прикладом творчої самореалізації особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі закладу освіти, притягує їх до управління справами учнівського колективу.

3. Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права людини, Міжнародної Конвенції ООН про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про громадські організації», Статуту школи.

4. Єдиним джерелом влади в Учнівському самоврядуванні є учні школи.

5. Учнівське самоврядування класу– первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського самоврядування школи.

6. Мовою Учнівського самоврядування є українська.

7. Символами Учнівського самоврядування є символи Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 157 Харківської міської ради Харківської області: гімн, флаг, герб.

РОЗДІЛ ІІ.
Мета і завдання
1. Головною метою учнівського самоврядування є:

· набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, виховання правової, трудової, екологічної культури;

· створення чіткої організаційної структури для здійснення зв’язку між учнями, адміністрацією школи, вчителями та батьками;

· активізація безпосередньої участі учнів у формуванні та реалізації цілісної учнівської політики у школі.

2. Завдання учнівського самоврядування:

· виявлення та підтримка лідерів учнівського самоврядування;

· формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;

· участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік;

· підготовка та проведення лінійок, виставок, конкурсів, творчих звітів, змагань;

· розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, а також розширення кругозору;

· затвердження здорового способу життя;

· формування норм культури поведінки і спілкування;

· об’єднання учнів для добрих, корисних, цікавих справ;

· пошук нових нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями;

· виховання поваги до Конституції України, законодавства, державної мови.

РОЗДІЛ ІІІ.
Вибори.

3. Волевиявлення учнів здійснюється за допомогою виборів, референдуму та інших демократичних засобів, які не суперечать Законам України.

4. Право голосу на виборах і референдумах мають учні 5– 11 класів.

5. Референдум проводиться у разі необхідності та за наявністю підписів більш ніж 50 % учнів 5–11 класів.

6. На виборах встановлюється принцип: один виборець – один голос.

7. Виборці мають право отримувати вичерпну інформацію про кандидата, який балотується на пост Президента школи. Вибори Президента проводяться за необхідністю. День виборів призначається діючим Парламентом.

8. Висунення кандидатів на пост Президента здійснюється шляхом самовисування з подальшою реєстрацією виборчою комісією.

9. Після офіційної реєстрації кандидат отримує право негайно розпочати передвиборчу агітацію.

10. Агітація в день виборів забороняється. Кампанія завершується публічними дебатами кандидатів за участю діючого Парламенту.

РОЗДІЛ ІV.
Структура учнівського самоврядування

11. Для кращої координації роботи Учнівського самоврядування воно складається з Президента учнівського самоврядування; Парламенту, який складається з трьох кварталів: «Дитинство» - 1-4 класи, «Юність» 5-7 класи, «Молодість» - 8-11 класи та Прем’єр-міністра, який очолює Кабінет міністрів, що складається з шісти Міністерств:

· Міністерство освіти та науки;

· Міністерство дисципліни та порядку;

· Міністерство культури та дозвілля;

· Міністерство інформації та просвіти;

· Міністерство здоров’я та спорту;

· Міністерство волонтерів.

РОЗДІЛ V.
Кабінет міністрів.

12. Склад Кабінету Міністрів приймається на зборах представників 5-11 класів поданням Президента та Прем’єр-міністра.

13. Прем’єр-міністром та Міністром може обиратися учень, який навчається в школі не менш 2-ох останніх років, має високий чи достатній рівень навчальних досягнень і не має порушень з дисципліни.

14. Повноваження міністрів Учнівського самоврядування припиняються з одночасно з припиненням повноважень Кабінету Міністрів.

15. Кабінет Міністрів несе відповідальність перед Президентом та Прем’єр-міністром.

16. Міністри вільно формують склад своїх міністерств і роблять будь-які кадрові зміни в структурі міністерств самостійно.

17. Повноваження міністра припиняється у разі:

· складання повноважень за його особистою заявою;

· переходу на навчання у інший заклад освіти;

· не виконання своїх обов’язків, порушення дисципліни, відставання в навчанні.

18. Мета та зміст роботи Міністерства освіти та науки:

Мета:

· сприяти підвищенню інтересу учнів до знань, самоосвіти;

· розвивати пізнавальні інтереси учнів та активну позицію в освітньому процесі;

· сприяти ровитку учнівських ініціатив.

Зміст діяльності:

· міністерство сприяє вдосконаленню освітньої діяльності учнів;

· організовує допомогу учням, які мають низькі оцінки;

· допомагає в організації та проведенні проведені заходів, направлених на підвищення якості знань учнів: предметних олімпіад, предметних тижнів, інтелектуальних ігр, конкурсів;

· збирає та аналізує інформацію про стан успішності навчання у кожному класі;

· залучає учнів до роботи у предметних гуртках;

· підтримує тісний зв’язок зі шкільною бібліотекою, допомагає у збереженні та оновленні бібліотечного фонду;

· контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;

· допомагає в організації та участі різного рівня конкурсах.

19. Мета та зміст роботи Міністерства дисципліни та порядку:

Мета:

· допомагати в адміністрації та педагогічному колективу школи у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно-масових заходів;

· виховувати культуру поведінки учнів.

Зміст діяльності:

· міністерство здійснює контроль за відвідуванням уроків учнями школи, запізненням на уроки, зовнішнім виглядом учнів (охайність, наявність шкільної форми, змінного взуття);

· складає графік чергувань класів по школі, оцінює роботу чергового класу;

· здійснює контроль за відвідуванням старостами класу засідань парламенту;

· у разі потреби на засіданні Міністерства розглядаються питання дисципліни окремих учнів (за поданням класних колективів).

20. Мета та зміст роботи Міністерства культури та дозвілля:

Мета:

· сприяти розвитку духовної культури, а також творчих здібностей, розширеного кола інтересів, ініціатив учнів;

· організовувати змістовне дозвілля: творчі виставки, конкурси, фестивалі;

· розвивати творчі таланти учнів.

Зміст діяльності:

· міністерство допомагає в організації цікавого і змістовного дозвілля;

· підбирає матеріли для написання сценаріїв, шкільних свят;

· пропагує серед учнів досягнення української національної та світової культури;

· встановлює зв’язки з музеями, клубами, кінотеатрами ;

· вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків;

· залучає дітей до підготовки та проведенню класних та шкільних свят, конкурсів заходів;

· оформляє виставки та альбоми до пам’ятних дат, традиційних свят, заходів.

21. Мета та зміст роботи Міністерства інформації та просвіти:

Мета:

· забезпечувати гласність в діяльності учнівського самоврядування;

· забезпечувати медіа супровід, збір та розповсюдження актуальної інформації серед молоді;

· створювати єдиний інформаційний шкільний простір у соцмережах.

Зміст діяльності:

· міністерство збирає та висвітлює інформацію про роботу учнівського самоврядування;

· висвітлює про всі події учнівського життя на сторінках шкільної газети «Фенікс»;

· випускає інформаційні газети, присвячені пам’ятним подіям держави, школи, датам народного календаря;

· збирає та оновлює данні щодо подальшої діяльності учнівського самоврядування;

· виготовляє та розповсюджує вітальні листівки, об’яви, результати конкурсів, рейдів, заходів.

22. Мета та зміст роботи Міністерства охорони здоров'я та спорту:

Мета:

· підвищення рівня загальної фізичної підготовки школярів;

· пропагування здорового способу життя.

Зміст діяльності:

· міністерство залучає учнів, вчителів, та батьків до спортивно-масових та фізкультурно-оздоровчої роботи ;

· пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольну, антитютюнову та антинаркотичну програми);

· проводить рухавки та спортивні ігри на перервах і після уроків;

· організовує та проводить загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи: змаганя, спартакіади, “Веселі старти”, турніри, туристичні походи;

· приймає участь в екологічних заходах

· контролює санітарний стан у школі, класах, дотримання гігієнічного режиму в їдальні;

· приймає участь у підготовці та проведені позакласних заходів щодо формування навичок здорового способу життя.

23. Мета та зміст роботи Міністерства волонтерів:

Мета:

· розвивати учнівський волонтерський рух,

· формувати навички доброчинності, турботи, допомоги;

· співпраця з волонтерськими організаціями.

Зміст діяльності:

· міністерство приймає участь у волонтерському руху;

· виявляє «адреса милосердя» та співпрацює з ними;

· організовує допомогу ветеранам війни та праці, інвалідам дітям з особливими потребами;

· організовує зустрічі з волонтерами, воїнами зони АТО;

· організовує проведення трудових операцій, десантів.

РОЗДІЛ VІ.
Президент.

24. Президент є гарантом дотримання прав і свобод школярів.

25. Вибори Президента Учнівського самоврядування відбуваються за необхідністю, згідно з положенням про вибори.

26. Президент Учнівського самоврядування:

· забезпечує розвиток учнівського самоврядування;

· здійснює керівництво поточною роботою робочих органів учнівського самоврядування;

· призначає Міністрів, а також безпосередньо коригує і спрямовує роботу Міністерств;

· займається координацією і здійсненням контролю роботи учнівського самоврядування, взаємодіє з адміністрацією, педагогічним колективом, громадськими організаціями;

· вносить свої пропозиції щодо покращення учнівського життя і тд. на розгляд учнівського Парламенту;

· доповідає про свою роботу загальним зборам представників 5–11 класів, що збираються раз на семестр;

· представляє школу у міжшкільних відносинах;

· призначає загальношкільний референдум;

· подає кандидатуру Прем’єр-міністра;

· співпрацює з адміністрацією та батьківським комітетом школи

27. Президент не має права передавати свої повноваження іншим особам.

28. У разі відсутності Президента його обов’язки виконує Прем’єр-міністр.

29. Президент Учнівського самоврядування виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента.

30. Президент може бути усунений Шкільним парламентом в порядку імпічменту у разі:

· порушення ним чинного законодавства учнівського самоврядування;

· недобросовістного виконання своїх обов’язків.

РОЗДІЛ VІІ.
Внесення змін до статуту.

31. Зміни та доповнення до Статуту школи подаються на розгляд Шкільному парламенту.

32. Законопроект про внесення змін до Статуту учнівського самоврядування можуть бути поданий лише членом учнівського самоврядування.

33. Законопроект про внесення змін до Статуту учнівського самоврядування вважаються прийнятими, якщо за них проголосували більш як 50 % членів Шкільного Парламенту.

34. Прийняті зміни до Статуту вважаються дійсними після їх оприлюднення.

РОЗДІЛ VІІІ.
Права і обов’язки учнів.

35. Принципи:

· поважати бажання і обговорювати позицію, думку;

· визнавати право кожного на помилку, надавати можливість її виправити;

· прагнути до найвищих результатів у навчанні і творчості;

· повсякчасно піклуватися про добре ім’я свого закладу освіти.

1. Права:

· висловлювати власну думку про життя школи і методи освітньої роботи;

· брати участь в управлінні освітньою роботою;

· представляти школу на оглядах, конкурсах та інших заходах;

· обирати органи самоврядування та бути обраними до них;

· на повагу гідності в справах особистих, сімейних і товариських;

· виступ учнів на захисті своїх прав не може бути приводом до негативного ставлення з боку старших або товаришів;

· в разі необхідності учням надається право опіки і допомоги з боку дирекції.

2. Обов’язки:

· дорожити честю школи, примножувати її традиції;

· сумлінно вчитися, створювати доброзичливу і товариську атмосферу в школі, проявляти повагу до дорослих і товаришів, не принижувати гідності людини;

· дотримуватися вимог внутрішнього розпорядку і свідомо виконувати накази і розпорядження адміністрації;

· дотримуватися вимог і правил протипожежної та санітарної допомоги, безпеки;

· брати активну участь в громадському житті школи, класу;

· слідкувати за своїм здоров’ям, безпекою власного життя і життя своїх товаришів. паління, вживання алкоголю та наркотиків несумісні зі званням “учень школи”;

· дбайливо і охайно ставитися до майна школи.

РОЗДІЛ ІХ.
Педагогічний колектив і учнівське самоврядування.

36. На засіданнях органу учнівського самоврядування можуть бути присутні учні, вчителі, представники адміністрації закладу освіти, батьки.

37. Педагогічний колектив, керівництво закладу освіти сприяють організації і вдосконаленню учнівського самоврядування, надають необхідну інформацію про організацію освітнього процесу, співпрацюють у вирішенні всіх питань учнівського самоврядування, надають всебічну допомогу.

Кiлькiсть переглядiв: 152