FacebookTwitterПідписатися на RSS

Опис проєкту "Кейс омбудсмена"

/Files/images/2019/изображение_viber_2019-11-05_11-17-03.jpg

НАЗВА ПРОЄКТУ: "Кейс омбудсмена"
МЕТА ПРОЄКТУ:

обмін досвідом між шкільними омбудсменами міста Харкова та України шляхом використання «Кейсу омбудсмена» та проведення правових заходів в закладах освіти.

ЗАВДАННЯ ПРОЄКТУ:

1. Створення кейсу та лепбуку омбудсмена для допомоги в роботі шкільного омбудсмена.

2. Розробка змістовних напрямків матеріалу кейсу та лепбуку омбудсмена.

3. Виготовлення теоретичного, практичного, ігрового, демонстраційного правового матеріалу.

4. Формування правової компетенції учнів.

5. Сприяння підвищенню мотивації учнів до участі у правових заходах класу, школи, району, міста.

6."Круглий стіл" з обміну досвідом міш шкільними омбудсменами України.

/Files/images/2020/1 СУПЕР4.jpg

ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ:
  • Створення кейсу та лепбуку шкільного омбудсмена.
  • Проведення майстер-класу з виготовлення кейсу та лепбуку правової тематики.
  • Розробка блокноту, словника, візитниці, правового календаря, наліпок для шкільних омбудсменів.
  • «Круглий стіл» з обміну досвідом шкільних омбудсменів міста.
  • Проведення правових заходів в закладах освіти міста.
  • Підвищення правосвідомої поведінки учнів закладів освіти міста.
  • Розуміння та дотримання Конвенції ООН про права дитини.

Нещодавно почав свою роботу омбудсмен нашої школи. Він зіткнувся з потребою створення «Кейсу омбудсмена», в якому б містилися матеріали з правого виховання в мобільній формі.

/Files/images/2020/изображение_viber_2020-01-25_07-16-37.jpg

Як він розповів з власного досвіду: «Щоб можна було взяти всі необхідні базові матеріали для роботи шкільного омбудсмена та піти в любий клас (початкових, середніх, старших класів) для проведення правових заходів. Першими в «Кейсі омбудсмена» з'явилися необхідні телефони гарячих ліній з правового захисту дітей. Потім з'явилися буклети, ігри, кросворди, хмари слів правової тематики… тощо.

/Files/images/2019/изображение_viber_2019-11-20_19-33-41.jpg

Далі виникло припущення, що з такими ж самими проблемами зіткнулись починаючі свою роботу шкільні омбудсмени інших шкіл. То ж виникла пропозиція з обміну досвідом між шкільними омбудсменами міста Харкова та України, а також обміном досвіду проведення заходів з правового виховання.

/Files/images/2019/изображение_viber_2020-02-01_23-34-05.jpg

Весь накопичений матеріал ми об'єднали у розділи.

Перший розділ. Теоретичний матеріал.

До його складу увійшли:

  • Конвенція ООН про права дитини;
  • пояснення до деяких статей Конвенції ООН;
  • інформація про права дитини в сімейному, цивільному, адміністративному, трудовому, кримінальному законодавстві, а також в кримінальному процесі та майнові права дитини;
  • «Положення про обрання Шкільного омбудсмена»;
  • «Положення про діяльність шкільного омбудсмена».
Другий розділ. Практичний матеріал.

Він містить правові ігри та демонстраційний матеріал.

  • Кросворди правової тематики,
  • ребуси,
  • «хмари слів»,
  • «Порушення прав героїв казок»,
Третій розділ. Фотозвіт проведення та участі у правових заходах.

Наш авторський «Кейс омбудсмена» був представленний на шкільних, районих, міських та міжнародних правових заходах. Самими яскравими були:

  • у заходах, присвячених 30 річниці Конвенції ООН про права дитини;
  • у відкритому засіданні правової корпорації Харківської міської організації учнівського самоврядування "Створюємо майбутнє відповідально!"
  • у правовому заході, присвяченому Міжнародному Дню прав людини, на базі Моніторингової місії ООН з прав людини.
  • Онлайн-засіданні Ради шкільних омбудсменів на базі ХНУМГ імені Бекетова тощо.

Про висвітлення проєкту "Кейс омбудсмена" на інтернет-просторі та соцмережах можна у документі, розташованому внизу цієї новини.

Четвертий розділ - «В допомогу шкільним омбудсменам Харкова та України».

Першими кроками врозробці цього розділу стали створені: блокнот шкільного омбудсмена, словник, візитниця, правовий календар, наліпки.

/Files/images/2020/22_grudnya_prokt_roku/изображение_viber_ара2020-12-26_10-32-46.jpg

Новина проєкту:

Ми продовжуємо поповнювати матераілами та наочністю «Кейс омбудсмена».

Остання новинка проєкту: у вересні 2020 року розпочав роботу МОВНИЙ ОМБУДСМЕН - Тарас Кремень.

Досягнення проєкту:
2019 рік

І МІСЦЕ в міському конкурсі лепбуків «Права вивчаю – себе захищаю!» , присвяченого 30 річниці Конвенції ООН про права дитини.

2020 рік

За підсумками міського конкурсу учнівських ініциатив "Марафон унікальних справ -2020" проєкт "Кейс омбудсмена" отримав перемогу та став "Проєктом року".

2021 рік

Ініциатива створення "Кейсу омбудсмена" була підтримана представниками учнівського самоврядування міста Харкова (ХМОУС) та школою розвитку шкільних омбудсменів на базу ХНУМГ ім.О.М.Бекетова. Тому в конкурсі правових проєктів з 2021 року з'явилась нова окрема номінація "Кейс омбудсмена".

Підсумки проєкту:

Як показав досвід, самим поширенним матеріалом 2020/2021 навчального року став матеріал з булінгу, як порушення прав іншої людини.

Найприємнішим стало те, що матеріали та наочність «Кейс омбудсмена» стали в нагоді не лише шкільному омбудсмену, а й шкільному соціальному педагогу, шкільному психологу, класним керівникам та вчителям з основ здоров’я.

Перспектива проєкту на 2021/2022 навчальний рік

  1. Поповнення "Кейсу омбудсмена" матеріалами прав дитини за віком. Адже найбільшу кількість прав діти отримують у віці 10, 12, 14, 15 та 16 років.
  2. Заохочення шкільних омбутсменів з різних міст України до створення власних кейсів омбудсмена.
  3. Участь у "Круглому столі" з обміну досвідом між шкільними омбудсменами України.

/Files/images/2020/22_grudnya_prokt_roku/изображение_viber_2020-чр12-26_10-32-58.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 471